Povinné ručení, havarijní pojištění, pojištění čelního skla atd.
Níže naleznete autentický a nezkreslený popis zkušeností klientů pojišťovny Kooperativa. U každého záznamu je i odkaz na stránku, ze které je čerpáno, takže si může pravost záznamů každý sám ověřit:
Neoprávněné krácení pojistného plnění při autonehodách pokračuje
V minulém roce časopis dTest informoval širokou veřejnost o praxi českých pojišťoven, které i přes stanovisko Ústavního soudu neoprávněně krátí pojistné plnění z povinného ručení osobám, které nehodu nezavinily. Od té doby do jisté míry poklesl počet stížností evidovaných poradnou dTestu, ovšem i nadále mnohé pojišťovny neplní poškozeným v souladu se zákonem a obohacují se tak o značné sumy právě na jejich účet.
V minulých týdnech jsme zaznamenali nárůst stížností na způsob vyřizování pojistných událostí pojišťovnou Kooperativa. Tato pojišťovna při výměně běžného náhradního dílu za nový v rozporu se zákonem snižuje pojistné plnění, a tudíž cenu náhradního dílu proplácí jen zčásti. Poškozený si pak rozdíl mezi cenou a výší plnění musí uhradit ze svého. Jde přitom o situaci, která se může stát každému. Nezaviněně dojde k autonehodě, ovšem pojišťovna viníka nehody neuhradí celou cenu náhradního dílu, když od jeho ceny odečte částku s ohledem na stáří vozidla či počet ujetých kilometrů. Pojišťovny přitom argumentují možným bezdůvodným obohacením na straně poškozeného, který by dostal lepší a hodnotnější díl než ten, který měl před nehodou.
Lze však jen stěží předpokládat, že by se cena havarovaného vozidla výměnou náhradního dílu zvýšila, právě naopak. Je tedy nepřípustné, aby poškozený za chybu jiného musel doplácet ještě finančně. Pojišťovna musí uhradit všechny prostředky, aby bylo vozidlo použitelné tak jako před nehodou. A je-li k tomu nutná výměnu dílu za nový, musí zcela uhradit i tu.
Za všechny případy jmenujme případ pana Zdeňka. V červnu loňského roku panu Zdeňkovi nabourali na křižovatce jeho osobní vůz Suzuki Ignis. Vůz viníka nehody byl pojišťěn právě u pojišťovny Kooperativa. Vůz byl v autorizovaném servisu opraven a došlo k výměně levého vnějšího zrcátka, opravě levého zadního boku a opravě levých zadních dveří. Oprava byla servisem vyčíslena na částku téměř 24.000 Kč. Pojišťovna stanovila výši pojistného plnění rozpočtem a od pojistného plnění odečetla částku odpovídající 30 % z celkové částky. Toto jednání pojišťovna odůvodnila tím, že v souladu s metodikou Znaleckého
standardu č. 1/2005 je v rámci skutečné škody uvažována s ohledem na počet ujetých kilometrů, stáří a stav vozidla korekce nákladů na materiál.
Pojišťovna Kooperativa však není jedinou, která jedná v rozporu se zákonem a stanoviskem Ústavního soudu. Mnohé pojišťovny jednoduše spoléhají na to, že se poškozený s nimi nebude o finanční prostředky soudit, či nezákonnost vůbec namítat.
https://www.dtest.cz/clanek-2063/neopravnene-kraceni-pojistneho-plneni-pri-autonehodach-pokracuje
Názory k subjektu Kooperativa pojišťovna
V roce 2012 jsme u KOOPERATIVY měli krátce pojištěné auto, než jsme ho přehlásili k levnější pojišťovně. Podobné platby platíme internebankingem, kde mám malou rezervu - proto je platíme již mnoho let platíme najednou, právě proto, abychom
na nějakou malou platbičku nezapomněli. Pojistili jsme auto na rok, platím tedy na celý rok, ne po čtvrtletích. Letos jsem dostala od soudu platební výměr - prý jsme nezaplatili za jedno čtvrtletí v onom roce 2012. Z částky cca 1500 narostla částka cca 8000 Kč, protože už na tom samozřejmě parazitoval i právník s celou svou slavnou vamáhací kanceláří. Všechny upomínky posílali na starou adresu, ačkoliv již 8 let všude uvádíme VŽDY novou kontaktní. A na tom je právě tato podvodnická filozofie Kooperativy založena - podle mne, mimo jiné, cíleně vyhledává klienty s kontaktní adresou, aby mohla upomínky zasílat na trvalou, a získat tak důvod, proč posléze rovnou řešit věc přes soud, kterého už se klienti bojí.... Zkrátka - od údajného neuhrazení částky musí dojít k dlouhé době nevědomosti klienta, a v této době se již většinou poztrácejí doklady o platbě, smlouvy atd. A právě na to Kooperativa spoléhá.
...
Chybou ze strany pojišťovny mi nechodila korespondence. Neplacení pojistky na auto dala pojišťovna vymáhat přes soud exekučně. Toto jsem dala řešit svému právnímu zástupci. Jsem v právu, vina je na straně kooperativy, ale i přes urgence a
upomínky mého právního zástupce se Kooperativa k tomuto případu nevyjádřila. Zato mi ale z jejich strany dvakrát přišla upomínka k zaplacení pojistky na auto, kterou mám zaplatit nejlépe do 14 dnů. Takže chyba z jejich strany se ani po půl roce neřeší, ale upomínky mám zaplatit hned. Volala jsem na pobočku, co s tím mým právním sporem. Zaměstnanec mi řekl, že o ničem neví, kontakt na právní oddělení nemá, ale jestli mi to pomůže, klidně se můžu do telefonu vyřvat. Takže můj názor na tuto pojišťovnu? To ani nemusím psát, jednoduše nedoporučuji.
HAVARIJNÍ POJIŠTĚNÍ VOZIDLA OD KOOPERATIVY UŽ NIKDY
...
Mou pojistnou událost dostal na stůl likvidátor Kooperatiny pan Král z ostravské pobočky a ten mi sdělil, že k celé věci nic neví. O tom, že by za Kooperativu v Holandsku jednal nějaký pan Leeuwen taky nic nevěděl a na otázku, kde je tedy mé vozidlo nebyl schopen odpovědět. Sama jsem mu tedy přeposlala veškerou komunikaci s panem Leeuwenem, jakožto se zástupcem Kooperativy v Holandsku a na toto mi pan likvidátor Král odpověděl, že bohužel anglicky neumí a bude si muset vše nechat přeložit.
Běžely dny a týdny a já jsem několikrát za týden volala panu Králi a ten mi neustále opakoval, že čeká na vyjádření holandské strany a začal mne obviňovat z toho, že jsem neměla právo dát souhlas k prodeji vraku vozidla a snažil se mne uvést do stavu, že jsem vlastně postupovala nesprávně a tudíž si za průtahy a komplikace při vyřízení této události můžu já sama.
...
Mě nyní nezbývá nic jiného než se obrátit na soud a čekat na to, až dostanu od Kooperativy peníze, které budou opravdu odpovídat hodnotě mého vozidla, jak ji vyčíslil Pan Leeuwen, jakožto zástupce Kooperativy v Holandsku. O průběhu vyřízení mé stížnosti a následném soudním jednání budu všechny zainteresované informovat na těchto stránkách.
Pozn. aut.: Po dvou letechsoudní pře získala poškozená od Kooperativy doplatek plnění ve výši 100 tis. Kč.
Neuvěřitelné havarijní pojištění od Kooperativy
...
12.5.
mi přišel dopis o odmítnutí pojistného plnění z důvodu neshod ve fotodokumentaci od PČR a od technika Global Expert. Tím mají na mysli: Levé zpětně zrcátko, přilepené izolepou, chybějící pravý blinkr, poškozený pravý přední světlomet a poškozenou masku chladiče. Prý jsem uvedl nepravdivé údaje, tak nedostanu nic a dnem oznámení o odmítnutí pojistného plnění mi zaniká pojištění. A aby toho nebylo zase málo, tak se ptám hned po otevření dopisu (12.5.) na pobočce, jestli mi zrušili jen havarijní pojištění a nebo i povinné ručení? Řekli mi, že nevědí, že mám zavolat panu Petržílkovi, vedoucímu oddělení centra likvidace pojistných událostí. Řekl mi, že ho nezajímá, že pojištění bylo podle mě zrušeno neoprávněně, že to nebude řešit po telefonu,
ani osobně, ať si najmu advokáta a zažaluju je, když s tím nesouhlasím... Rovněž mi nebyl schopen odpovědět, jestli mi zaniklo i povinné ručení, prý to mám zkusit na infolince. Tam samozřejmě také nic nevěděli, prý snad zítra, tak volám druhý den a pořád nic nevědí, prý zase zítra, další den mi ovšem zase nedokázali odpovědět, prý to mám zkusit po víkendu. A po víkendu 17.5. mi sdělili, že mi zaniklo i povinné ručení a to ke dni, kdy jsem si převzal dopis na poště... Tím mě vystavili riziku, když auto jezdilo mezi lakovnou a servisem. Myslím, že existuje také něco jako pokuta za jeden den za nepojištěné auto... Dnes jsem musel zaplatit více jak 50.000,- za opravu auta z vlastní kapsy....
...
KOOPERATIVA pojišťovna a.s.
Dne 15.7.2013 byl zezadu nabourán syn nákladním vozem pojištěným u Kooperativy. Řádně vše nahlásil PČR, na Kooperativu nahlásil půjčení náhradního vozidla. Den na to tj. 16.7.2013 přišel e.mail, kde po nás chtěli fakturu za opravu, nájemní smlouvu o zapůjčení náhradního vozidla, TP najatého vozidla, doklad o úhradě o zapůjčení náhradního vozidla, zdůvodnění účelnosti za zapůjčení náhradního vozidla, rozpočet na opravu vozidla...a fůra dalších nesmyslů. Dne 18.7.2013 jsme se dožadovali výsledku likvidátora. Odhadl to na totálku v hodnotě 125.000,.Kč a poslal dne 23.7.2013 vyjádření. Dne 25.7.2013 jsme obdrželi vyjádření od pana Filipa Bečváře o tom, že likvidace vozidla bude provedena formou totální škody s odečtem ceny poškozeného vozidla (havarovaného zbytku ve výši 41.660,-Kč) od obvyklé ceny (tj. ceny vozidla bezprostředně před pojistnou událostí (vyčísleno
tzv.expertem na 125.000,-Kč) a vozidlo bylo dáno do elektronické aukce. Pojišťovna by tak získala 41.660,-Kč a synovi by vyplatila 83.340,-Kč. Předali jsme toto právníkovi, který slušně za syna požádal dne 26.7.2013 cituji "Dovoluji si Vás upozornit, že ve smyslu ust. §442, odst.2 občanského zákoníku platí: (2) Škoda se hradí v penězích , požádá-li však o to poškozený a je-li to
možné a účelné, hradé se škoda uvedením do předešlého stavu.", konec citace. Od 26.7.2013 se nedělo nic, nikdo nepsal, nevolal a syn jako student podnikající také jako OSVČ využíval zapůjčené náhradní vozidlo. Dne 2.9. 2013 volal na Kooperativu a jejich bílou linku, kde se jej ptali, proč nemá auto ještě opraveno. Odpověděl jim, že na to nemá peníze. Dne 3.9.2013 opět poslali požadavek na dodání faktury za opravu, kterou nemohl financovat, protože neměl peníze, které mu měli poslat z Kooperativy. Dne 5.9.2013 opět posílal e-mail, kde zástupce Kooperativy upozorňoval, že má stále pronajaté vozidlo a čeká na
odpověď na dopis-žádost ze dne 26.7.2013. Nedělo se pak zase nic a tak zaslal dne 23.9.2013 stížnost na to, že čeká na jejich odpověď s tím, že už jenom nájemné za vozidlo činí 60.480,-Kč. A zase nic nedělo. Dne 9.10.2013 obdržel e-mailem vyjádření, že mu vyplácí 83.340,-Kč za vozidlo, náhradní plnění za prý 8 dnů ve výši 6.7763,-Kč (vidíte správně tu desetinnou tečku - takto je uvedeno v dopise v e-mailu). Ani zmínka o stížnosti ani omluvě. Dne 15.10.2013 obdržel poštou psaní, že kterém se mu omlouvají, že likvidátor udělal chybu (likvidátoři prý mají tajnou dohodu, že takovýmto klientům stěžovatelům to znepříjemňují a natahují řešení), nicméně nic jiného mu nezaplatí a pozuráželi i právního zástupce a vinu kladli synovi, že tu opravu auta neřešil. Neměl z čeho, protože jeho příjmy z podnikání sotva stačí na benzín a jídlo. Finanční částku ve výši 83.340,-Kč obdržel na účet 8.10.2013. Půjčili jsme mu s manželkou120.000,-Kč na opravu vozidla a uhrazení nájmu za zapůjčené náhradní vozidlo, které vrátil 10.10.2013 a zaplatil nájem ve výši 71.995,-Kč. Jdeme do předžalobní výzvy a jsme rozhodnuti řešit tuto situaci soudně, protože není možné, aby poškozený ještě doplácel na chyby Kooperativy. V této situaci se budeme dožadovat i částky 41.660,-Kč, protože navrhovaná "spoluúčast" nemá oporu v zákoně a není ani bezdůvodným obohacením na straně poškozeného, o které, obecně mj. žádný poškozený, kdyby si mohl vybrat mezi tím, zda být či nebýt nabourán, nestál.
https://www.asociace-sos.cz/spotrebitelska-zkusenost-kooperativa-pojistovna-a-s/
Nevolal policii k nehodě, měl doplatit 98 tisíc. Vyhrál
Brno - Pojišťovna nemůže automaticky krátit pojistné plnění jen proto, že řidič špatně odhadl výši škody při dopravní nehodě a nepřivolal k ní policii. Rozhodl o tom Nejvyšší soud České republiky ve sporu, v němž Kooperativa pojišťovna žalovala svého klienta.
Dopravní nehoda se stala na začátku března roku 2009 ve čtvrt na sedm večer. Způsobil ji řidič osobního auta, který nedal přednost v jízdě, a střetl se tak s jiným vozidlem třetí osoby. Žádný z účastníků nehody ji nehlásil policii, protože se
po prohlídce domnívali, že škoda nepřesahuje 100 tisíc korun.
Skutečná škoda ale nakonec činila téměř 245 tisíc korun. Pojišťovna ji vyplatila, ale následně požadovala, aby viník nehody zaplatil 40 procent jako spoluúčast, tedy aby jí vrátil zhruba 98 tisíc korun.
...
Ani u Nejvyššího soudu ale pojišťovna neuspěla. Soudci zdůraznili, že pro krácení pojistného plnění je potřeba současné naplnění obou podmínek, a to nesplnění oznamovací povinnosti a zároveň negativní dopad nesplnění této povinnosti na
možnosti pojistitele osvětlit příčiny a mechanismus dopravní nehody.
...
Povinné ručení - Kooperativa - sankce za věrnost
...
ráda bych se podělila o negativní zkušenost - po pojistné události plněné z povinného ručení žádá pojišťovna vrácení bonusů
za celou dobu ode dne uzavření smlouvy na povinné ručení, ne pouze za aktuální pojistný rok. Tzn. budu-li věrná pojišťovně 10 let a dostanu smyk na náledí (což se nám stalo), budu muset za 10 let vracet bonusy - to už je pár tisíc Kč... Z tohoto pohledu se tedy asi vyplatí rotovat mezi pojišťovnami, nebo nalézt takovou, která takovou sankci nemá. Jinak plnění z povinného ručení i havarijního pojištění proběhlo celkem bez problémů.
https://www.dtest.cz/test/kooperativa-pojistovna-povinne-ruceni/5509
Otevřený dopis Pojišťovně Kooperativa a Rubeusi Hagridovi
...
před časem mi asi s třítýdenním odstupem dorazily dvě složenky na povinné ručení. Tak jsem zjistil, že omylem (a shodou okolností částečně i přičiněním pojišťovny Kooperativa) platím již rok na jedno auto dvojí pojištění a toto dvojí pojištění bych měl platit i v roce následujícím. Protože již uplynul termín, ve kterém bych mohl jednostranně od smlouvy odstoupit (6 týdnů před
vypršením pojistné smlouvy), a pojistné druhé pojišťovně jsem již na následující rok zaplatil, požádal jsem Tě, drahá pojišťovno Kooperativa, o ukončení smlouvy vzájemnou dohodou. Vysvětlil jsem, jak k dané situaci došlo, a předem poděkoval za vstřícnost. Vstřícnost se bohužel nedostavila - namísto toho jsem dostal dopis s lakonickým oznámením, že na ukončení pojistné smlouvy dohodou pojišťovna Kooperativa nepřistupuje.
...
Považuji za vysoce pravděpodobné, že podobné postupy a podobný přístup ke klientům by pojišťovna Kooperativa uplatňovala i v situaci, kdyby došlo na pojistné plnění - pokusila by se všemi dostupnými způsoby se plnění vyhnout. Pro instituci s dostatečně velkým právním oddělením, v zemi, kde se obecné soudy řídí se pozitivistickým, nikoli přirozeným právem, není obtížné tohoto cíle dosáhnout - platnost libovolné smlouvy je zde možno vždy zpochybnit, záleží jen na šikovnosti a bezskrupulóznosti právníků. Proto jsem se pevně rozhodl, že se budu napříště jakékoli obchodní interakci s pojišťovnou Kooperativa důsledně vyhýbat. To samé pochopitelně naléhavě doporučuji i svým přátelům a známým.
Ahoj máme teď otřesnou zkušenost s Kooperativou.
...
Došla nám trpělivost a zavolali jsme na Kooperativu. Tam nám paní řekla, že událost nejde vyřídit, protože škodu nenahlásil viník nehody, tedy jejich klient. A dokud on sám jim nezavolá, nevěří, že se ta nehoda stala.
...
https://www.mitsubishiclub.cz/forum-tema/pozor-na-kooperativu-86530
Finta s amortizací. Jak pojišťovny obírají řidiče o peníze
Pojišťovny si ale očividně z nálezu Ústavního soudu nic nedělají a trik s amortizací používají dál. Jedním z poškozených je i pan Jan, kterému na parkovišti naboural auto jiný řidič. "Měl jsem promáčknuté plechy, zničený blatník a tlumič. Ze začátku všechno probíhalo v pohodě. Druhý řidič uznal vinu, sepsali jsme spolu záznam o dopravní nehodě a událost nahlásili jeho pojišťovně, kterou byla Kooperativa. Auto jsem pak zavezl do autorizovaného servisu, který pojišťovna na svém webu sama doporučuje. Vůbec mě nenapadlo, že by mohly nastat nějaké komplikace," vypráví poškozený řidič. Když byla však oprava vozu dokončena, přišel do servisu krycí dopis od pojišťovny. V něm Kooperativa vysvětlovala, že majitel vozu musí doplatit čtvrtinu ceny nového tlumiče,
kterým mechanici nahradili původní zničenou součástku.
Havarijní pojštění od Kooperativy? Nikdy více!
Katastrofální chování, lži a výmluvy, neochota plnit to, co mají, odklady, vytáčky. Nikdy více!
https://www.dtest.cz/test/kooperativa-pojistovna-havarijni-proti-kradezi/4545
Ako mi Kooperativa nechcela zaplatiť čelné sklo
Na moje prekvapenie mi po 2 týždňoch prišlo vyjadrenie, že mi škodová udalosť nebude preplatená, pretože vinník ani ja, nevieme naisto určiť, že kameň odfrkol z kolies motorového vozidla vinníka. Nad čím sa mi trošku pozastavil rozum. Nešlo mi totiž to do hlavy, ako je technicky možné, aby kameň odfrkol z iného vozidla, ako z toho, ktoré šlo predo mnou. Neviem si predstaviť, že by z nejakej Felície, ktorá išla pred nákladným autom vinníka, odfrkol kameň a preskočil nákladné auto s dvoma prívesmi a stále mal dostatočnú intenzitu, aby rozbil čelné sklo môjho auta.
https://spetko.blog.sme.sk/c/369688/ako-mi-kooperativa-nechcela-zaplatit-celne-sklo.html
Takych pripadov konkretne s Kooperativou je na mraky.
Mam ako poradca a poistovak tiez s nou zle skusenosti. Ale dnes to beriem hlavne ako svoju chybu, ked som sa ako profesional nechal vtiahnut do klientovej hry o lacnom PZP. Klientovi treba povedat aj "B", ze lacnym poistenim si poistovna zabezpecuje len siroky poistny kmen, ale s nim rastie aj riziko, ze sa spravidla v bude v buducnosti vyhybat poistnemu plneniu. Netvrdim, ze v inych poistovniach je to pri likvidaciach PZP vzdy inak, ale Kooperativa je vo vyhybani sa poistnemu plneniu specialista. Preto ja Kooperativu v oblasti nezivotneho poistenia svojim klientom neodporucam.
https://blog.sme.sk/diskusie/2366200/1/ako-mi-kooperativa-nechcela-zaplatit-celne-sklo.html
Kooperativa, poistovna ktora sa neoplati...
...
Volal som na infolinku Kooperativy 0800 120 000, tu mi vysvetlili ze mam dve poistky, jedna beziaca a druha este z roku 2004. Ale viac mi nevedeli povedat a tak ma prepli na prevadzku, tu mi povedali ze som neuhradil v 2004 PZP na auto, ale viac mi nevedeli povedat. Tak ma prepli na pravne, na pana doktora Hamraka a ten mi to vysvetlil... Ze som nezaplatil v 2004 poistku za jeden mesiac pri odhlaseni auta pri predaji... ale viac mi uz ani on nevedel povedat, len ze to to ma exekutor p. Buri z Levic tak som podakoval a patral som dalej. Pan exekutor Buri ma uviedol do obrazu, a to takto: Nakolko som v 2004 nezaplatil poistku a
poistovna ma o tomto informovala listom z 19.7.2004 tak Kooperativa dna 7.7.2010 (cca po 6 rokoch) podala navrh na sud (za 6 rokov som neobrzal ani jeden list od Kooperativy, ani ten z 19.7.2004 som nikdy neevidoval). Nasledne prebehol sudny proces v okrese Ziar nad Hronom, ktoreho som nebol sucastou, ved ako by som mohol ked som o nom ani nevedel.
...
https://www.porada.sk/t150274-kooperativa-poistovna-ktora-sa-neoplati.html
Tuto pojišťovnu nedoporučuji, měli jsme autonehodu ne naší vinou,kde nám viník nehody totálně zlikvidoval auto,ale bohužel to byl ukrajinec co nám zlikvidoval auto tak je to jeden velkej problém,likvidátor k nám chodí 3 týdny ještě nedorazil,když volám na kooperativu tak jen urgujou, ale nevím kde a co????????No totální bordel,a ještě nevím zda dostanu zaplaceno za zlikvidovaný
auto??????????????????Vůbec nedoporučuji
Doporučuji všem držet se od pojišťovny Kooperativa co nejdál
Potrebuji si nechat odfotit auto kvuli nove smlouve - maji pouze 3 mista v Praze, kde je jeden zastupce a min 5 cekajicich lidi, takze si musite vzit pul dne dovolenou ........ pote jsem zavolala a bylo mi nabidnuto, ze technik prijede primo za mnou, ten mi vsak sdelil, ze tento tyden nema cas a pristi nevi ....... bohuzel mam uz na rok zaplaceno, ale potom pelasim zpatky ke zlate Uniqua nebo Allinaz. Toto je hrozna zkusenost a jiz nikdy vice s Kooperativou.
Před několika lety, stejně jako spousty z vás, jsem si pojistil motorku u Kooperativy.
Jejich pojištění + ručení nebylo oproti tehdy nabízeným produktům jiných pojišťoven až tak nemocně drahé a tak jasná volba.
Samozřejmě jsem si tento "objev" nenechal pro sebe. Jezdí nás dost a bohužel netrvalo dlouho a museli jsme služeb Kooperativy využít. Tehdy ještě jednali rychle a plnění bylo dostačující.
... jenže
Časy se mění a od té doby uteklo hodně vody.... byly povodně a vůbec Koop měla velká vydání
A zase se stalo, že jsme museli využít služeb Kooperativy. Celá věc je jen těžko popsatelná slušnými výrazy a působí
negativně už od prvního okamžiku. Likvidátor bezostyšně zkresluje ohledání po nehodě, na dílech které výrobce neopravuje, odpočítává zůstatkovou cenu stejně jako na dílech a doplňcích, které se prodávají jen v páru, nebo na jejich nekoupitelných částech... suma sumárum, hrůza! Jako tenkrát i dnes jednají rychle, ovšem plnění evidentně podhodnocené. Kooperativa se od doby, kdy jsem stejně jako spousty z vás pojištění sjednal, hodně změnila.
Nízké ceny a spousty reklamních řečí.... když ptáčka lapají... dál to asi znáte, že?
Kvalitu pojištění, tím že do omrzení platíme a platíme neprověříme, ovšem okamžik pravdy přichází, když se něco stane a
pojišťovna má platit nám.
Proto už Kooperativu jako partnera na cesty nechci
https://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=95733&fid=21
Mel jsem pripojistene sklo na castku 10 000 u Kooperativy. Kdyz prislo na pojistne plneni, jejich zazracny system stanovil skodu na 6000 a pak prisla jeste amortizace. Z danych 10 000 vyplatily 4800, coz neni ani 50% z pripojisteni ktere si platim a uz vubec ne z castky za vymenu skla. Osobne Kooperativu nedoporucuji...
Kooperativa je nejhorší pojišťovna s jakou jsem se kdy setkala.
Pracovní stroj mi způsobil škodu na čelním skle (projížděla jsem kolem když rozbíjeli asfalt, odlétl mi do čelního skla kamínek
a čelní sklo prasklo) bohužel firma která opravu prováděla je pojištěná u kooperativy, 3 týdny čekám až mi škodu proplatí, v online aplikaci jsem zjistila, že čekají na podklady ke škodné události ze strany škodníka, za půl hodiny mi volala jiná operátorka s tím že chyba je na mé straně jelikož jsem přesně nepopsala jak se nehoda odehrála (posílala jsem popis 2x). Jen zdržuji, nechtějí vyplatit pojistku a ani se nemůžou dohodnout na tom v čem je vlastně problém. Hlavně že mají tisíc reklam na to jak jsou rychlí.
https://www.penize.cz/diskuze/8207-kooperativa-pojistovna-a-s-vienna-insurance-group
SOS poškozeným - příběhy poškozených
...
Pan Zdeněk K. (62) z Olomouce měl nehodu s jeho 9 let starým autem. Cena opravy byla 16.103 Kč. Pan Zdeněk odeslal doklady na pojišťovnu a čekal na poplacení škody. Čekalo jej nepříjemné překvapení, když Kooperativa proplatila pouze část škody a 6.641 Kč odmítla uhradit. Uplatnila u náhradních dílů korekci nákladů na materiál, tedy amortizaci. Pan Zdeněk si nehodou nijak nepomohl a s krácením pojišťovnou nesouhlasil. Amortizace Kooperativy byla samozřejmě nezákonná. Pan Zdeněk se obrátil na nás a do dvou měsíců měl peníze doma. Řízení proběhlo u Obvodního soudu pro Prahu 1 pod sp. zn. 23 C 149/2010.
...